Krepšelis 0
Jūsų krepšelis tuščias
  • Pradinis
  • Aštrus maistas: ir gardu, ir naudinga sveikatai
Aštrus maistas: ir gardu, ir naudinga sveikatai

Iš pirmo žvilgsnio aštrūs užkandžiai daug kam gali pasirodyti kaip tam tikras iššūkis, mestas organizmui. Ar tokio pobūdžio lengvas šokas, sukeltas skrandžiui ir skonio receptoriams, gali turėti naudos sveikatai? Galbūt kai kuriuos tai nustebins, tačiau atsakymas į šį klausimą yra teigiamas. Aštrus maistas gali pradžiuginti ne tik įmantriu skoniu, bet ir įvairiapusiška nauda sveikatai, kuri pagrįsta moksliniais tyrimais.

 

Aštrūs užkandžiai – puikus pasirinkimas siekiant numesti svorio

Tiems iš mūsų, kurių tikslas yra numesti svorio, aštrius užkandžius įsitraukti į savo mitybos racioną gali būti visai neprošal. Gali atrodyti keista, tačiau aštrus maistas į namus yra puiki kovos su nereikalingais kilogramais priemonė.

Visų pirma, skirtingų tyrimų duomenys rodo, jog aštrus maistas paspartina medžiagų apykaitą ir padeda efektyviau deginti kalorijas. Šia konkrečia savybe pasžymi kmynai, cinamonas, pipirai ir ciberžolė. Pastaraisiais prieskoniais pagardinti užkandžiai yra sotūs ir padeda lengvai nuslopinti apetitą. Tyrimų rezultatai yra atskleidę, jog ciberžolė stabdo riebalų audinio plėtimasi pelėse, tad identiškos pasekmės pagrįstai galima tikėtis šį prieskonį vartojant ir žmogui.

 

Nauda kraujotakai, širdies darbui, sumažinta vėžio rizika ir kiti privalumai

Tyrimais įrodyta, jog aitriosios paprikos mažina „blogojo“ LDL cholesterolio koncetraciją organizme, didina „gerojo“ HDL cholesterolio kiekį bei gerina kraujotaką. Aštrumą aitriosioms paprikos suteikianti medžiaga kapsaicinas gali stabdyti arterijų kietėjimą ir širdies ritmo sutrikimus. Ir visa tai sudaro tik dalį priežasčių, kodėl atkeliaujantis maistas į namus turėtų būti pagardintas aštriais prieskoniais.

Palyginus su žmonėmis, kurie valgo maistą be jį aštrinančių ingridientų, aitraus maisto mėgėjai pasižymi ilgaamžiškumu ir mažesne ankstyvos mirties rizika – stebinančiai tai apima net ir sumažėjusią tikimybę susirgti vėžiu. Eksperimentuose su pelėmis pademonstruota, jog kapsaicinas sulėtina arba visiškai sustabdo vėžines ląsteles gyvūnėliuose, kurie serga prostatos vėžiu. Tuo pat metu pastarasis ingridientas nei kiek nepakenkė sveikų audinių ląstelėms.

Jei norite pasimėgauti sveikesniais užkandžiais, tinkamas maistas į namus turėtų būti gardintas prieskoniais ir dėl kito niuanso. Kmynai ir ciberžolė meta gerą iššūkį kenksmingoms bakterijoms – ne tik mūsų skonio receptoriams. Aštrūs patiekalai pasižymi antioksidacinėmis ir antibakterinėmis savybėmis, padedančiomis išvalyti organizmą nuo kenksmingų medžiagų ir net sugebančiomis numalšinti uždegimą, skausmą.

 

Kas per daug, tas nesveika

Kaip jau aptarta, aštrus maistas turi daugybę privalumų, dėl kurių šiuos užkandius naudinga įtraukti į savo racioną. Tačiau persistengti nederėtų. Kaip teigia senas posakis – „kas per daug, tas nesveika“. Reguliarus aštrių prieskonių naudojimas praturtins racioną, tačiau staigus jo perteklius apkrauna nervų sistemą ir tai gali baigtis nemaloniai. Žinoma, keli aštrūs užkandžiai – tai išties gardus ir galintis būti naudingu maistas. Į namus iš Noriupicos.lt galite užsisakyti tiek ugningų picų, tiek suktinukų.

 

Kokiais aštriais prieskoniais pagardinti patiekalus?

Įvertinus visą saują aptartų aštraus maisto privalumų galima apsvarstyti, kokie ingredientai užtikrina puikiausią picų ir suktinukų skonį. Kalbant apie picas, tikrai nenuvils bet koks pasirinkimas su chalapos ir džiovintomis aitriosiomis paprikomis. Jeigu spaudžia laikas ir nelieka valandėlės pasimėgauti pica – suktinukas su malta kiauliena bus tinkamiausias pasirinkimas. Taigi, rinktis yra iš ko – tereikia apsispręsti, ko paskanauti norisi šiandien.