Logo light
Logo light

Kaip keitėsi pristatymo į namus subtilybės?

Kaip keitėsi pristatymo į namus subtilybės?

Kaip keitėsi pristatymo į namus subtilybės?

 

Maisto pristatymo į namus istorija gali siekti labai tolimą praeitį. Visų pirma, pats apibrėžimas gali priklausyti nuo to, kaip tiksliai pristatomas maistas į namus. Šiauliai, Kaunas, Vilnius, Palanga ir įvairūs kiti Lietuvos miestai šiandien džiugina galimybe užsisakyti užkandžius internetu, tačiau tol, kol tokia praktika tapo įmanoma, per istoriją buvo nueitas ganėtinai ilgas kelias.

Maisto pristatymo į namus praktikos pradžia – praėjusio amžiaus vidurys

Priklausomai nuo to, kaip pasirenkama apibrėžti užkandžių pristatymą į namus, paslauga gali siekti net paleolitinį laikotarpį, kuomet medžiotojų, klajoklių gentyse maisto duoklė buvo atiduodama stipresniesiems genties nariams. Panašių maisto pristatymo į namus praktikos užuominų galima įžvelgti Senovės Egipte ar Antikos kultūroje, kuomet turtingi piliečiai siųsdavo savo tarnus ar vergus į termopoliumus arba turgavietes.

Vis dėlto XX a. vidurį galima žymėti kaip istorijos tašką, kuomet prasideda šiandienine prasme suprantamas maistas į namus. Šiauliai, Kaunas, Vilnius bei kitos Lietuvos vietovės, kuriose vykdomas maisto pristatymas, tokios galimybės ištakas gali atrasti būtent šiuo laikotarpiu.

Po Antrojo pasaulinio karo grįžę į tėvynę amerikiečių kariai gimtojoje šalyje pasigedo savo tarnybos metu Europoje ragauto maisto, kalbant tiksliau – būtent itališkų picų. Maždaug šeštajame dešimtmetyje maisto pristatymas pradėjo populiarėti, nes tada Jungtinėse Valstijose atsirado itališkų picų analogas. Netrukus įvairios picerijos ir greitojo maisto užeigos pradėjo siūlyti savo produktų pristatymo į namus paslaugas.

Picos skaitmeniniame amžiuje

XX a. paskutinis dešimtmetis buvo laikotarpis, kuriame pirmą kartą tapo prieinamas internetu užsakomas maistas į namus. Šiauliai kartu su kitais miestais Lietuvoje šiandien turi galimybę užsisakyti maistą išmaniojo telefono programėlėmis nuo maždaug 2009-ųjų metų.

Dauguma picerijų šiandien siūlo klientams savo programėles, per kurias pateikiami užsakymai. Visą šią skaitmeninio amžiaus praktiką galima atsekti iki 1997-aisiais internete vykdytos „PizzaNet“ eksperimentinės paslaugos. Tuo metu daug kas net nepatikėjo, kad picą galima užsisakyti naudojantis kompiuteriu ir laikė tai pokštu arba apgaule. Šiandien, įsibėgėjus XXI amžiui, pasaulį be tokios galimybės sunku įsivaizduoti.

Maisto pristatymo būdų perspektyvos ir tendencijos ateityje

Internetas sukėlė perversmą maisto industrijoje ir pakeitė būdus, kuriais užsakomas ir pristatomas maistas į namus. Šiauliai, Kaunas, Vilnius, Palanga ir kiti miestai Lietuvoje gali tikėtis išvysti papildomų naujovių ateityje. Nuo 2016-ųjų kai kurie pasaulio picų tinklai pradėjo siūlyti paslaugą – picas pristatyti į namus pasitelkiant dronus, o dirbtinio intelekto technologijai žengiant į priekį kyla kalbos apie autonomiškus automobilius, kurie picas klientams galėtų pristatyti be vairuotojo pagalbos.

 

Prenumeruoti naujienlaikraštį
Paspaudę mygtuką "Pranešti" jūs sutinkate su privatumo politika. Naujienlaiškyje visada rasite nuorodą, kurią paspaudę, galėsite atsisakyti pranešimų.
Sprendimas: e-bros

© 2023. Visos teisės saugomos.